PA TAKO LEP DAN JE BIL, film
- 6,00 EUR 1. kategorija
- 5,00 EUR Upokojenci, abonenti, študenti
- Odgovorni organizator in prodajalec
Notranjski regijski park- Tabor 42, 1380 Cerknica
- +386 (0)51 326 576
- [email protected]
Perica Rai / Slovenija / 2024 / 91 min / slovenščina / IMDb / BSF
Štiri najboljše prijateljice iz otroštva, Manca (Katarina Čas), Trina (Nina Ivanišin), Iza (Tina Vrbnjak) in Taja (Ula Furlan), vsako poletje preživijo nekaj dni v hribih, v oddaljenem kraju v Sloveniji. Njihovo prijateljstvo je pred leti zaznamoval dogodek na zabavi, ki jih je odtujil. Tokrat se želijo soočiti s preteklostjo in obnoviti svoje vezi, a naletijo na nenavadno družino iz bližnje vasi in skrivnostnega Lovca. Ko situacija vse bolj uhaja izpod nadzora, se morajo spopasti z zunanjimi grožnjami, nenavadnimi naključji in lastnimi strahovi. Bo ta boj za preživetje obnovil njihovo prijateljstvo ali ga dokončno uničil?
O produkciji
Snemanje filma se je začelo pred 10 leti brez kakršne koli finančne podpore, zato je bila ekipa prisiljena projekt financirati izključno iz lastnih sredstev. Pomanjkanje virov je ves čas prinašalo dvome, ali bodo sploh lahko dokončali film in ali bo ta kdaj ugledal filmsko platno. Kljub negotovosti so ekipa in igralci s predanostjo svoje vloge odigrali popolnoma brezplačno, kar dokazuje njihovo ljubezen do tega filma. Danes pa ekipo in igralce preveva veselje, saj so po dolgem in napornem potovanju vendarle prišli do cilja – film Pa tako lep dan je bil je končno zaživel na velikem platnu.
ZANIMIVOSTI
Snemanje filma, ki je trajalo neverjetnih 10 let, se osredotoča na zgodbo, ki se odvije v enem samem dnevu.
Vsi igralci v filmu so svoje vloge odigrali brezplačno.
Film je bil financiran le z lastnimi sredstvi ekipe, kar je režiserja, ki je bil hkrati tudi producent, prisililo v skrajne ukrepe. Da bi zagotovil sredstva za snemanje, je moral prodati svojo najljubšo otroško kitaro, prenosni računalnik in kolo. Po petih letih pa je svojo ljubljeno kitaro odkupil nazaj – vendar za dvakrat višjo ceno.
Snemanje je potekalo v izjemno nenavadnih in zahtevnih razmerah. Medtem ko so igralke med snemanjem rojevale in spreminjale pričeske, je režiser moral povezovati prizore, ki so bili posneti v različnih letih, kar je bil velik izziv.
Pomanjkanje finančnih sredstev je pomenilo, da so pogosto ostali brez osnovnih potrebščin – včasih celo brez hrane – in tehnična oprema je bila močno omejena. To je ekipo prisililo v izjemno kreativnost, saj so morali s skromnimi sredstvi ustvariti prizore, ki so videti popolnoma profesionalno.
Ena izmed ekstremnih preizkušenj je bilo snemanje v gozdu, kjer so člani ekipe utrpeli kar 82 ugrizov klopov, en član pa je zbolel za boreliozo.
Še bolj nevarno je postalo med snemanjem v hiši, kjer so naleteli na kače – modrase. Da bi zagotovili varnost, so obvestili Klinični center Ljubljana, če bi prišlo do ugriza. Modrasov so se na koncu rešili s košenjem trave okoli hiše, glasnim petjem in predvajanjem glasne glasbe.
Med snemanjem se je zgodila tudi zanimiva anekdota, ko je igralka Katarina Čas prišla naravnost iz Hollywooda, kjer je sodelovala pri snemanju filma z Martinom Scorsesejem in Leonardom DiCapriem. Iz razkošja hollywoodske vile je prispela v Koštabono, kjer je spala na spalni podlogi (armafleks), obdana z 18 ljudmi, ki so večinoma smrčali. Kljub temu se nikoli ni pritožila, kar je bil očiten prehod iz glamurja v preprosto življenje.
Ekipi je nenehno primanjkovalo osnovne tehnične opreme, kot so stojala in objektivi, zato je moral režiser uporabiti svoje znanje in inovativne prijeme, da so posnetki delovali brezhibno.
Na enem izmed prizorov se je Katarina Čas poškodovala in morala počivati kar 14 dni. Direktor fotografije je padel 5 metrov globoko in se pri tem poškodoval, vendar vseeno nadaljeval snemanje. Domov se je odpeljal s kolesom.
Na snemanju so se člani ekipe spoznavali med seboj, nekateri celo poročili in imajo danes otroke.
Eden najbolj nepozabnih trenutkov se je zgodil med snemanjem nočne scene, ko so ostali brez elektrike in reflektorjev oziroma luči. Ker je bil prizor ključen za zgodbo, je ekipa hitro našla kreativno rešitev. Prizorišče so osvetlili s svojimi avtomobili. Rezultat je bil osupljivo dramatičen prizor, ki je bil videti, kot da so imeli profesionalne luči. Ko so kasneje gledali posnetek, niso mogli verjeti, da so z nekaj avtomobili in dobrim načrtovanjem ustvarili popolnoma profesionalen videz.
Ekipa se je prehranjevala s čorbami, ki jih je od doma prinesel režiser, in sendviči. Tu pa tam so si privoščili kakšno sladico (čokoladni rogljič).